Kontrole placów zabaw na terenie naszego miasta rozpoczęliśmy już w czerwcu. Do dziś przy współpracy z Zakładem Gospodarki Mieszkaniowej i Zarządem Zieleni Miejskiej przeprowadziliśmy kontrole 86 placów zabaw.

O ujawnionych usterkach, które mogły wpływać na bezpieczeństwo bawiących się tam dzieci oraz mających wpływ na estetykę miejsca, informujemy niezwłocznie administratorów.

Do najczęstszych usterek urządzeń zainstalowanych na placach zabaw należą:

Kompletność urządzeń, braki w elementach ogrodzeń mające wpływ również na bezpieczeństwo przebywających w ich otoczeniu dzieci, korozja poszczególnych urządzeń, czytelność regulaminu placów zabaw, nieporządek na terenach placów zabaw, niewłaściwy stan nawierzchni.

Warto wspomnieć, że kontrole były prowadzone przy wykorzystaniu wykrywacza metali. W ten sposób strażnicy sprawdzali, czy w piaskownicach nie ma niebezpiecznych, metalowych elementów takich jak kapsle, igły, czy fragmenty blach, gwoździ wkrętów itp.

Bezpieczeństwo dzieci na placach zabaw zależy od właściwie dobranego sprzętu, jego stanu technicznego oraz zapewnienia regularnych kontroli przez administratora.

Jeżeli stan techniczny urządzeń na placu zabaw w Twojej okolicy budzi wątpliwości, poinformuj nas o tym, a strażnicy sprawdzą zgłoszenie i o nieprawidłowościach powiadomią administratora. Wszelkie uszkodzenia można zgłaszać bezpośrednio do dyżurnego Straży Miejskiej w Rybniku pod tel. 986 lub 32 4227254 oraz przez e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Apelujemy o przestrzeganie regulaminu korzystania z urządzeń na placach zabaw oraz o reagowanie na zachowania użytkowników, które mogą wpłynąć na niszczenie elementów wyposażenia.