Fałszywe e-maile podszywają się pod Profil Zaufany. Oszuści namawiają do przelewów

Po otrzymaniu wiadomości e-mail odbiorca dzwoni pod podany numer i dowiaduje się, że jego dane z Profilu Zaufanego zostały rzekomo skradzione. W rzeczywistości to rozmowa z oszustem, który instruuje o przelewach na tzw. „konta techniczne”.
Przestępcy rozsyłają e-maile udające komunikaty z Profilu Zaufanego. W treści informują, że zalogowano się z nowego urządzenia i podają numer telefonu kontaktowego.
Zdezorientowany odbiorca sam dzwoni pod wskazany numer. Usłyszy informację, że ktoś skradł jego dane na Profilu Zaufanym oraz że skontaktuje się z nim bank. W praktyce nie oddzwania bank. Rozmowę prowadzi oszust podszywający się pod pracownika banku.
Sprawcy twierdzą, że ktoś próbował wykonać przelewy i aby - zabezpieczyć środki - klient musi przelać pieniądze na “konta techniczne”. Następnie nakłaniają do wykonania przelewów, co ma na celu wyprowadzenie środków z konta ofiary.
O zagrożeniu informują m.in. FinCERT.pl - Bankowe Centrum Cyberbezpieczeństwa ZBP oraz Biuro Zwalczania Przestępczości Ekonomicznej Komendy Głównej Policji. FinCERT.pl opisuje swoją rolę jako jednostki operacyjnej Zespołu Bezpieczeństwa Banków Związku Banków Polskich, która gromadzi, analizuje i przekazuje w ramach sektora bankowego oraz we współpracy z organami ścigania informacje o potencjalnych zagrożeniach i incydentach o charakterze przestępczym.
na podstawie: KMP w Rybniku.
Autor: krystian

