SIP Trunk to specjalistyczna usługa, wykonywana w ramach telefonii VoIP – najnowocześniejszego rozwiązania, jeśli chodzi o połączenia głosowe. Umożliwia połączenie sieci internetowej z ogólnodostępną siecią telefoniczną, tworząc dla klientów biznesowych opcję o wyjątkowej funkcjonalności i niskich kosztach utrzymania. Co warto wiedzieć o SIP Trunk?
SIP Trunk w technologii VoIP, czyli nowoczesne rozwiązanie w dziedzinie połączeń głosowych
Technologia VoIP brzmi dość tajemniczo, jest to jednak jedno z najlepszych rozwiązań odnośnie połączeń głosowych, zyskujące dużą popularność. Oznacza Voice over Internet Protocol, czyli przesyłanie głosu za pomocą Internetu. Technologia tego typu jest alternatywą dla tradycyjnej sieci telefonicznej, która jest znacznie korzystniejszą opcją – szczególnie dla przedsiębiorstw. Wspomaga ją usługa SIP Trunk - http://www.spikon.pl/sip-trunk/, czyli Session Initation Protocol, która pozwala połączyć sieć VoIP z ogólnodostępną siecią telefoniczną, dzięki czemu użytkownik zyskuje wiele przydatnych funkcji.
SIP Trunk to usługa proponowana przedsiębiorstwom, posiadającym własną centralę telefoniczną oraz kładącym duży nacisk na rozbudowaną obsługę klienta, np. za pomocą call center. Umożliwia równoczesne wykonywanie wielu połączeń przychodzących oraz wychodzących, dzięki czemu firma może stworzyć doskonale funkcjonujący system kontaktu z klientem. Użytkownik otrzymuje od operatora VoIP swoje konto SIP, na którym może dostosować do swoich potrzeb maksymalną ilość równoczesnych połączeń.
Połączenia głosowe przez Internet to bardzo korzystna opcja z kilku powodów – przede wszystkim, telefonia VoIP jest znacznie tańsza w utrzymaniu od tradycyjnej sieci telefonicznej. Nie wymaga wnoszenia o podłączenie do linii, ciągnięcia dziesiątek metrów kabli czy zastosowania specjalistycznego sprzętu, dzięki niej unika się także kosztów utrzymania i serwisu linii. Aby móc skorzystać z tej technologii, wystarczy posiadać dostęp do Internetu. Połączenia mogą być wykonywane już z poziomu komputera, wyposażonego w specjalne oprogramowanie, które jest bardzo proste w obsłudze. Dostępne są także telefony IP, posiadające podłączenie do Internetu, występujące w wersji klasycznej, przypominającej aparaty stacjonarne, a także telekonferencyjne, dzięki której można wykonywać połączenia grupowe.
Funkcje usługi SIP Trunk
Usługa SIP Trunk oferuje wiele ciekawych opcji, które znacznie zwiększają funkcjonalność sieci klienta oraz pozwalają osiągnąć lepsze wyniki w obsłudze telefonicznej. Do najważniejszych możliwości należą:
- rezerwacja wybranego zakresu telefonicznych numerów krajowych w dowolnej strefie numerycznej oraz numerów zagranicznych,
- wybór maksymalnej ilości równoczesnych połączeń głosowych na jednym koncie SIP, w zależności od potrzeb klienta,
- obsługę połączeń alarmowych oraz zwykłych połączeń wychodzących oraz przychodzących w publicznej sieci telefonicznej,
- nagrywanie połączeń do użytku własnego firmy,
- dobranie numeru wychodzącego do lokalizacji klienta, na podstawie strefy numerycznej, w której się znajduje.
Dlaczego warto zdecydować się na telefonię VoIP i SIP Trunk?
Technologia VoIP posiada wiele zalet, dzięki którym wyprzedza zwykłą sieć telefoniczną. Jakie są największe korzyści, które odniesie klient, decydując się na wykorzystanie tego typu internetowej telefonii w swojej firmie?
- Duża oszczędność – przede wszystkim, VoIP nie wymaga podłączenia do sieci telefonicznej, utrzymania ani serwisu linii, a także specjalistycznego sprzętu – to wszystko sprawia, że korzystanie z tego rozwiązania jest o wiele tańsze, niż przy tradycyjnej opcji. Dodatkowo, połączenia głosowe przez Internet to również znacznie niższy koszt, zarówno w przypadku rozmów krajowych, jak i międzynarodowych. Specyfikacja sieci sprawia, że realizowanie rozmów w jej obrębie może być całkowicie darmowa.
- Dostępność – aby skorzystać z SIP Trunk, nie trzeba spełniać żadnych wymagań odnośnie lokalizacji czy podłączenia do konkretnej sieci telefonicznej. Wystarczy posiadać dostęp do Internetu.
- Płatności dostosowane do indywidualnych potrzeb – klient może sam wybrać, czy chce płacić rachunki w modelu PrePaid, czy PostPaid.