Umów się na spotkanie z Wodociągami i poznaj ich ofertę!
W Rybniku rusza wielka akcja wymiany umów z klientami Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji. To nie tylko zmiana dokumentacji, ale także odpowiedź na nowe przepisy prawne!

Rybnik w centrum zmian – nowa era dla klientów PWiK

Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Rybniku przystępuje do ambitnego projektu wymiany umów z klientami. W ciągu najbliższych trzech lat PWiK planuje zaktualizować około 53 tysięcy umów, które obowiązują od 13 lat. Zmiany te są wynikiem nowelizacji przepisów dotyczących ochrony praw konsumentów, co ma na celu uproszczenie i przyspieszenie procesu reklamacyjnego.

Nowe umowy i wodomierze – jak to działa?

Akcja wymiany umów jest połączona z rozpoczętą w grudniu wymianą wodomierzy, których legalizacja dobiega końca. Do końca marca br. PWiK dostarczy nowe umowy do 5 tysięcy klientów, a reszta będzie sukcesywnie obsługiwana podczas kolejnych wymian wodomierzy lub za pośrednictwem poczty. Klienci mają również możliwość osobistego podpisania umowy w siedzibie PWiK przy ul. Pod Lasem w dzielnicy Zamysłów. Karolina Wacławiec, rzecznik prasowy PWiK, podkreśla znaczenie tego przedsięwzięcia: „Obecnie to krótka, konkretna umowa zawierająca podstawowe informacje o świadczonych przez nas usługach”. Nowe regulacje skracają czas odpowiedzi na reklamację z 30 do 14 dni, co oznacza, że brak reakcji ze strony firmy w tym czasie skutkuje uznaniem reklamacji za zasadną. Warto zwrócić uwagę, że klienci, którzy otrzymają nową umowę, ale nie zwrócą jej podpisanej, będą kontaktowani przez pracowników PWiK. Jeśli jednak zdecydują się na opłacenie pierwszej faktury po otrzymaniu umowy, nowa umowa wejdzie w życie automatycznie. Dzięki tym zmianom mieszkańcy Rybnika mogą liczyć na bardziej przejrzyste i korzystne warunki współpracy z lokalnym przedsiębiorstwem wodociągowym.
Na podstawie: Urząd Miasta w Rybniku