Wiele firm osiągających sukcesy w kraju postanawia rozszerzyć swoją działalność także na rynki zagraniczne. Decydując się na taki krok, trzeba wziąć pod uwagę bardzo wiele kwestii, jednak my zajmiemy się dzisiaj tą związaną z marketingiem w internecie, a konkretniej — pozycjonowaniem strony. Jest to niezwykle istotny element strategii marketingowej i nie można go pominąć. Na jakie problemy można się zatem natknąć podczas pozycjonowania za granicą?
- Co należy wiedzieć o pozycjonowaniu za granicą?
- Z jakimi problemami wiąże się pozycjonowanie stron za granicą?
- Jak przygotować się do pozycjonowania stron za granicą?
Co należy wiedzieć o pozycjonowaniu za granicą?
Pozycjonowanie za granicą, podobnie jak inne działania SEO, wymaga sporej wiedzy i konkretnych umiejętności. W ograniczonym zakresie można zająć się tym osobiście, jednak chcąc uniknąć popełnienia poważnych błędów, lepiej zlecić to profesjonalistom. Pozycjonowaniem stron www zajmują się agencje SEO, dzięki którym można zdobyć na ten temat ciekawe informacje, czego przykład łatwo znaleźć na stronie https://bizzit.eu/pozycjonowanie-stron/.
Na początku należy zwrócić uwagę na to, że szerokie pozycjonowanie, które ma naszym zdaniem zadziałać w wielu krajach jednocześnie, nie jest dobrym pomysłem. Taka taktyka nie przyniesie spodziewanych efektów, a bez wątpienia jest w stanie pochłonąć nawet bardzo duży budżet. Jeśli zatem planujemy ekspansję na rynki zagraniczne, to musimy stworzyć osobną strategię dla każdego z nich.
Z jakimi problemami wiąże się pozycjonowanie stron za granicą?
Błędy, jakie popełniane są podczas pozycjonowania za granicą, pokażemy na przykładzie stron e-commerce. Bardzo często popełniane są one już na etapie tworzenia opisów produktów, które są kopiowane z innych stron, lub ich charakter jest zbyt reklamowy, bądź zbyt techniczny. Innym błędem jest upychanie zbyt wielu słów kluczowych w tekstach (zarówno w opisach produktów, jak i artykułach na blogu). Z drugiej strony rezygnacja z prowadzenia bloga firmowego jest jeszcze gorszym pomysłem. strong>Wystrzegać należy się również zamieszczania grafik bądź zdjęć pozbawionych opisów. Niewskazane jest także tworzenie zbyt skomplikowanych adresów URL.
Decydując się na ekspansję na rynki zagraniczne, należy pamiętać także o umożliwieniu komentowania i wystawiania oceny na stronie, duże znaczenie mają także przyciski społecznościowe. Brak tych opcji może mieć bardzo negatywny wpływ na pozycję naszej strony za granicą.
Ważny jest również sposób, w jaki przekazujemy treści, musi być on dopasowany do mentalności przedstawiciela danego narodu. W każdym kraju są inne przyzwyczajenia, styl życia i sposób użytkowania internetu – trzeba zdawać sobie z tego sprawę. Ponadto pozycjonowanie za granicą nie zawsze będzie ograniczać się tylko do Google, z którego korzysta 90% internautów w Polsce. Warto również rozważyć takie wyszukiwarki jak Bing czy Yahoo!.
Jak przygotować się do pozycjonowania stron za granicą?
Przygotowując się do pozycjonowania strony za granicą, warto wykonać w pierwszej kolejności analizę konkurencji, a następnie zadbać o takie kwestie, jak optymalizacja pod kątem technicznym strony, odpowiednia struktura serwisu, optymalizacja dla urządzeń mobilnych, a także umieszczanie nowych treści w języku docelowym. Duże znaczenie ma również wsparcie dla robotów indeksujących pod kątem językowym. Biorąc pod uwagę głównie wyszukiwarkę Google, trzeba pamiętać o tym, że choć algorytm Google nie jest jawny, to w pewnym stopniu różni się w zależności od kraju. Często są to delikatne różnice, jednak osoba, która prowadzi obserwację działań SEO na różnych rynkach, może je dostrzec.