Chcesz, aby Twoja strona internetowa osiągała wysokie pozycje w wyszukiwarce i przyciągała klientów? Spraw, aby była zgodna z aktualnymi wymaganiami algorytmów Google oraz przyjazna dla użytkowników. Zadbaj o odpowiednią optymalizację SEO. Sprawdź, czym jest SEO i z jakich działań się składa. Dowiedz się, co zrobić, aby strona wyświetlała się wysoko i miała dużą liczbę wejść.
Czym jest SEO?
SEO (z ang. Search Engine Optimization) to optymalizacja stron WWW pod wyszukiwarki. Jest to szereg działań, których celem jest zwiększenie widoczności danej strony w organicznych (bezpłatnych) wynikach wyszukiwania.
Optymalizacja SEO to bardzo ważny proces, będący podstawą do skutecznego wypozycjonowania witryny internetowej. Warto pamiętać, że nie jest to czynność jednorazowa – to proces długotrwały, który wymaga prowadzenia działań na bieżąco.
Zastanawiasz się, jak poprawić pozycję swojej strony w Google? Otóż możesz to zrobić, wykonując różnego rodzaju działania na stronie (działania on-site), a także poza stroną (działania off-site).
Na czym polega SEO?
Jak sprawić, aby strona internetowa po wpisaniu przez internautę konkretnego słowa kluczowego, wyświetlała się na jak najwyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania? Jak już wspomnieliśmy, odpowiadają za to działania SEO. Można powiedzieć, że SEO polega na ulepszaniu wszystkich elementów na stronie, które mają wpływ na jej widoczność w wyszukiwarce.
Czynników, które mają wpływ na widoczność witryny w Google, tak naprawdę jest mnóstwo. Z czego składa się jednak podstawowa optymalizacja SEO? O czym trzeba pamiętać? Tego dowiesz się z dalszej części artykułu.
Z jakich działań składa się podstawowa optymalizacja SEO?
Jeśli chodzi o działania on-site, to dotyczą one treści na stronie oraz aspektów technicznych działania strony.
Optymalizacja treści na stronie
Treści na stronie WWW powinny zawierać odpowiednie słowa kluczowe. Należy umieszczać je m.in. w artykułach na blogu oraz nazwach czy opisach produktów. Ważne jednak, by były umieszczane w sposób naturalny i umożliwiały czytelnikowi przyjemny odbiór treści.
Testy na stronie mają być oczywiście unikalne i wysokiej jakości. Trzeba dbać o ich regularną aktualizację. Powinny być też obszerne i wyczerpujące. Aby były łatwiejsze w odbiorze, warto urozmaicać je za pomocą wypunktowań, pogrubień czy grafik.
Treści powinny być także podzielone na akapity, uporządkowane i przejrzyste. Nagłówki H1, H2, H3 pomogą określić strukturę tekstu. Nagłówek H1 to zwykle tytuł, pozostałe zaś to nagłówki niższego rzędu/śródtytuły.
Optymalizacja meta danych: meta title i meta description
Meta title to tytuł strony, który wyświetla się w wynikach wyszukiwania. Na jego podstawie algorytmy określają tematykę strony. Jest on jednak istotny także z punktu widzenia użytkownika. Meta title powinien zachęcać do odwiedzenia witryny. Poza tym ma być unikalny i zawierać słowo kluczowe.
Meta description natomiast to krótki opis strony, widoczny zaraz pod jej tytułem. Powinien nie tylko informować użytkownika, ale też zachęcać go do kliknięcia. Ma więc przyciągać uwagę, być atrakcyjny i ciekawy. Najlepiej, gdy zawiera zachęcające CTA (call to action), czyli wezwanie do działania.
Optymalizacja grafik
Grafiki na stronie powinny być opisane przy pomocy opisów alt. Opisy alternatywne wyświetlają się zamiast zdjęcia w momencie, gdy z jakichś powodów nie może ono odpowiednio się załadować. Ponadto umożliwiają także znalezienie się obrazu w sekcji ,,Grafika’’ w wyszukiwarce Google. Opis alternatywny powinien zawierać frazy kluczowe oraz dokładnie opisywać, co znajduje się na grafice czy zdjęciu. Dzięki temu robot Google lepiej rozumie tematykę strony.
Ważne aspekty techniczne
Działania SEO dotyczą też aspektów technicznych strony. Istotną kwestią jest np. zadbanie o poprawne i przyjazne adresy URL. Dobry adres URL powinien jak najdokładniej opisywać zawartość strony. Ma być przejrzysty, czytelny i krótki. Nie powinien zaś zawierać znaków specjalnych i polskich znaków.
Ważne jest też tzw. linkowanie wewnętrzne, a więc przekierowanie użytkownika z jednego miejsca na stronie do innych miejsc, które powinien odwiedzić. Zwykle odbywa się to za pomocą menu tekstowego. Linki wewnętrzne pozwalają robotom Google lepiej zrozumieć strukturę witryny i zawartość poszczególnych podstron.
Nie można też zapomnieć o sprawdzeniu, czy wszystkie linki na stronie działają prawidłowo i czy prowadzą do podstron, na których nie ma błędów ani pustej zawartości. Jeśli okaże się, że dana podstrona nie istnieje, należy koniecznie ustawić przekierowanie.
Szybkość, responsywność i bezpieczeństwo
Na pozycję witryny w wyszukiwarce wpływa też prędkość jej ładowania. Okazuje się, że 40% użytkowników już po 3 sekundach opuści stronę z powodu zbyt długiego jej ładowania. Zadbaj więc, aby Twoja strona internetowa działała sprawnie i szybko.
Nie bez znaczenia jest responsywność strony. Powinna ona dobrze wyświetlać się nie tylko na komputerach, ale też na urządzeniach mobilnych. Strony, które są dostosowane do wielkości każdego ekranu, wyświetlają się wyżej w Google.
Algorytmy lepiej oceniają też witryny, które są bezpieczne. Podstawowym działaniem w tym zakresie jest wdrożenie certyfikatu SSL (z ang. Secure Socket Layer), który szyfruje dane i umożliwia nawiązywanie bezpiecznych połączeń internetowych.
Działania off site, czyli poza stroną
Optymalizacja SEO to też działania off site. Chodzi tutaj m.in. o zdobywanie linków zewnętrznych, czyli odnośników na innych serwisach, które kierują do Twojej witryny. Jeśli wartościowe strony linkują do Twojej witryny, to jej wartość również wzrasta. Zdobywaj więc linki zewnętrzne i pozyskuj dodatkowy ruch na stronie.
Pamiętaj, że nie da się zapewnić stronie wysokiej pozycji raz na zawsze. Działania optymalizacyjne trzeba prowadzić na bieżąco oraz dostosowywać je do aktualnych wymogów algorytmów. SEO to proces, który najlepiej więc powierzyć w ręce specjalistów. Agencja marketingowa WeNet od lat świadczy usługi z zakresu pozycjonowania stron. Nawiązując współpracę z profesjonalistami, masz pewność, że Twoja strona będzie dobrze zoptymalizowana, będzie zajmować wyższe pozycje w Google i zyska więcej odwiedzających. Sprawdź ofertę na WeNet.pl.