Definicja marketingu w praktyce

Zarysowany obraz terminu marketing, w kilku definicjach i nie tylko. Gdyż to pojęcie zawiera szereg działań, ludzie książki piszą o marketingu, są one ogól no dostępne. Ja również o nim się możemy uczyć na studiach, w szkole, już średniej, gdzie to lubimy formie finansowych zarobków, oraz zawód bankowca i ie tylko. Marketing to świetna sprawa wszystko z nim związane, bardzo interesujące, i ma on wpływ na całe prosperowanie przedsiębiorstwa, gdzie wiele ukazuje się na arenalegionowo.pl/.
Należy zwrócić uwagę na fakt, iż marketing przekształcił się większą siłę niż w latach 90- tych, i spowodował, że wyróżniamy kilkadziesiąt rodzajów, które obecnie działają prężnie an rynku. Jego rodzaje to:
- ambient marketing,
- content marketing,
- remarketing
- marketing cyfrowy,
- marketing internetowy,
- narracyjny
- mobilny
I tak dalej i tym podobnie, wymieniać można z kilkadziesiąt form jakie podbiły rynek polski i zagraniczny.
I tu naruszę termin marketing mobilny. Powstaje wiele oczywiście pytań, jakie się nasuwają, w końcu skąd tyle rodzajów, skąd taka ilość terminów związanych z jednym słowem marketing. Jednak branża handlowa to bardzo ściśle ze sobą powiązane terminy, są one bardzo trudne do opanowania, można zakuwać i zakuwać, zależy jak komu z tą nauką to idzie. Znajdziemy też dział rachunkowość, ekonomię, mała i dużą, oraz i prawo handlowe.
Nie można zignorować wpływu marketingu mobilnego na dzisiejszy rynek dóbr i usług.
Marketing mobilny to formy komunikacji marketingowej: pierwsza forma polega na tym, ze zastosowane jest urządzenie mobilne. Druga zaś forma, to między innymi polega na tym, że pojazd ciągnie za sobą bilboard. Wyróżniamy w tym wszystkim jeszcze jego cechy, które można by tu ująć:
- nieustale i zawsze dostępny,
- dotrze do klientów w fachowy sposób,
- dynamika, elastyczne dopasowanie się,
- wysoki poziom jakościowy.
I oprócz cech charakterystycznych tego rodzaju marketingu mobilnego należało by dodać narzędzia jakie występują w nim: MMS, SMS, WAP, infolinie, aplikacje, płatności, oraz portale mobilne.
Innym rodzajem marketingu jest marketing narracyjny. Jak widać już nazwa brzmi inaczej, czyli powinien on służyć do innych celów, mieć inną formę przekazu. Nazwa pochodzi z języka angielskiego Storytelling. Ta forma polega na opowiadaniu pewnych opowieści internautom. Działa on bardziej efektywnie, i odróżnia się swoją specyficzna mocą na tle innych form reklamy. Wpływa swym działaniem na wyobraźnie klienta i wpada w pamięć na długo klientom, którzy mieli z nią styczność. I ta forma marketingu jest podzielona na różne rodzaje:
- personal branding,
- komunikacja korporacyjna,
- komunikacja produktowa,
- komunikacja organizacyjna,
- komunikacja promująca region.
Reasumując, marketing w formie mobilnej, lub narracyjnej ma swoje korzenie za granicą, znany w formie angielskiej. On ma duży wpływ na efekty sprzedaży produktów oraz korzyści jakie niesie dana reklama i reaguje w sposób pozytywny na klienta. Oby dwie wymienione formy różnią się od siebie swoim przekazem, jednak mają one wpływ na kupujących.
Autor: Zewnętrzny materiał partnerski