Pozycjonowanie stron internetowych to dzisiaj jeden z najlepszych sposobów na skuteczną promocję firmy. Pozwoli to osiągnąć wysokie pozycje witryny w Google i tym samym zwiększyć liczbę osób, odwiedzających stronę. Jak się okazuje, możliwe jest też pozycjonowanie sklepów online – wystarczy zadbać o kilka dodatkowych kwestii. Oto te najważniejsze, dzięki którym Twój sklep internetowy stanie się widoczny w Internecie!

Pozycjonowanie strony a sklepu – czy są poważne różnice?

Jeżeli chodzi o kwestię podstaw, a więc czynników najbardziej istotnych, mających wpływ na pozycję strony w Google – różnic praktycznie nie ma. Zarówno pozycjonowanie stron, jak i sklepów, skupiać się będzie na słowach kluczowych, linkach oraz wysokiej jakości treściach. W obu przypadkach niezbędne jest zadbanie o odpowiednią prędkość ładowania się witryny, metatagi oraz kwestie techniczne (brak błędów). I tu, i tu bardzo ważna jest analiza działań SEO, a także konkurencji. Istnieje jednak kilka aspektów, które różnią pozycjonowanie sklepów internetowych od zwykłych witryn.

O co należy zadbać, aby pozycjonowanie sklepu było skuteczniejsze?

  • Wysoka jakość opisów produktów – content to, jak wiadomo, podstawa jeżeli chodzi o pozycjonowania stron WWW. Nie inaczej jest w przypadku sklepów, jednak tutaj największe pole do popisu jest w kontekście opisów produktów, jakie ma w ofercie sklep. Powinny być one profesjonalne, merytoryczne i przydatne użytkownikom – dzięki temu nie tylko produkty będą sprzedawać się lepiej, ale na Twoją witrynę bardziej przychylnym okiem spojrzy Google. No i będzie więcej miejsca na umieszczenie naturalnych słów kluczowych, kolokacji i synonimów.
  • Zdjęcia produktów – content to również zdjęcia, więc zadbaj o to, by te, obrazujące produkty, były jak najwyższej jakości. To również nakłoni użytkowników do chętniejszych zakupów, a także będzie korzystne dla działań SEO. Pamiętaj o znacznikach alt, a więc opisach zdjęć – te również powinny zawierać słowa kluczowe i być tematyczne!
  • Opinie o produktach – to ważne zarówno pod kątem pozycjonowania strony WWW, jak i potencjalnych klientów (przede wszystkim!). Im lepsze będą recenzje produktów, tym chętniej będą sięgać po nie Internauci.
  • Call to Action – przyciski sugerujące potencjalnym klientom konkretne działanie, jak „Kup teraz”, „Dodaj do koszyka”, „Sprawdź” czy „Przetestuj” są absolutnie niezbędne, by lepiej promować swój sklep. Nie zapomnij o nich i zadbaj o to, aby były odpowiednio wyeksponowane.
  • Mobilność strony – to absolutna podstawa. Google wymaga tego, by każda strona, w tym również sklep online, był dostosowany do ekranów urządzeń mobilnych. Nie zapomnij o tym, bo w przeciwnym razie pozycjonowanie strony okaże się nieskuteczne, a wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania Google, pozostaną jedynie w sferze marzeń.
  • Bezpieczeństwo zakupów – certyfikat SSL to podstawa dla każdego sklepu, dlatego zadbaj o niego – jest to zarówno wymóg Google, jak i użytkowników, którzy chcą, aby ich dane i dokonywane transakcje były szyfrowane. Bez tego nie tylko nie awansujesz na wyższe pozycje w Google, ale również nie zyskasz zaufania klientów.
  • Odpowiednia nawigacja – UX to dzisiaj bardzo ważna dziedzina, szczególnie w kontekście sklepów. Aby ich pozycjonowanie było skuteczne, zadbaj więc o doskonałe menu i odpowiednią strukturę strony, dzięki której użytkownik będzie mógł łatwo się po niej poruszać. Idealnym przykładem na dobrze zaprojektowane UX, jest Allegro, które postawiło na przejrzysty podział na kategorie produktów. Idź tą drogą, a pozycjonowanie strony internetowej będzie dla Ciebie łatwiejsze!

Pozycjonowanie strony w e-commerce, czyli jak wypromować swój sklep online?