Pozycjonowanie, najlepsza droga do widoczności w sieci

3 min czytania
Pozycjonowanie, najlepsza droga do widoczności w sieci

Zakładasz bloga i zastanawiasz się jak przyciągnąć do niego czytelników? A może otwierasz własny sklep i chcesz, żeby klienci łatwo odnaleźli adres w Internecie? Na praktycznie każde pytanie, w które zaplątana jest wyszukiwarka Google, odpowie SEO!

Dzięki temu poradnikowi zrobisz pierwsze kroki w pozycjonowaniu stron, albo odnajdziesz wymarzonego specjalistę, który pomoże wznieść się na czołówkę wyników wyszukiwarki.

Na początek trochę wiedzy o SEO

Pozycjonowanie stron internetowych może nie zawsze okazać się skuteczne. Sukces zależy od cierpliwości, dokładności działania i posiadanej wiedzy. Jednak tą ostatnią łatwo zdobędziemy podczas pierwszych ćwiczeń, a w razie problemów na pewno chętnie pomocy udzieli nam specjalista.

Zacznijmy od tego, czym jest pozycjonowanie witryny to działania mające na celu poprawienie widoczności strony w wyszukiwarce, czyli pojawienie się jej wyżej w wynikach. Zwróćmy uwagę, że proces pozycjonowania stron nie uwzględnia reklam, jednak nic nie stoi na przeszkodzie, żeby połączyć ze sobą dwie, równolegle prowadzone, kampanie. Trochę inaczej podejdziemy do działań SEO lokalnych. W ich przypadku kampanię należy rozszerzyć o Google Maps, a frazy wzbogacić o miasta, na przykład: pozycjonowanie stron Kraków, pozycjonowanie Kraków, SEO Kraków lub SEO Warszawa.

Co wpływa na pozycję strony w Google?

Profesjonalne pozycjonowanie stron to łączenie ze sobą wielu czynników, ponieważ optymalizacja stron odbywa się na dwóch poziomach. Pierwszy łatwiej zauważyć. Polega na publikowaniu tekstów z słowami kluczowymi (Kraków, SEO Kraków itd.), które zwiększą widoczność naszej witryny. Bardzo ważna jest też treść artykułów i meta tagi opisujące stronę. Dobrze zaprojektowany nagłówek przyciąga kliknięcia jak magnes. Warto wiedzieć, że w nim też mogą znajdować się frazy.

Drugi poziom optymalizacji to działania prowadzone wewnątrz strony, nie są one widoczne dla użytkownika. Polegają na udoskonalaniu kodu, eliminacji błędów i zmniejszaniu rozmiarów obrazków. Do tych procesów, profesjonalnie określanych off-site, należy również link building. Czyli linkowanie do naszej strony z serwisów społecznościowych i artykułów sponsorowanych. Ranking firm może też zawierać cenne linki prowadzące do naszej strony. Przyda się szczególnie, kiedy chcemy dodatkowo walczyć z konkurencją firmy i zdobywać klientów.

Cena specjalisty, czyli kiedy wołać o pomoc

Gdy już zebraliśmy potrzebne informacje, warto sprawdzić je w praktyce. W tym celu wykonuje się audyty SEO. Polegają one na analizie: adresu, słów kluczowych, stron konkurencji i linków przychodzących. Dodatkowo analizuje się jej dostępność, jakość contentu, wydajność i design. Z wszystkich zebranych informacji tworzy się obszerny dokument, który będzie dla nas instrukcją, jak należy zadziałać w celu zwiększenia widoczności strony WWW. W wyjątkowo trudnych przypadkach, warto o pomoc poprosić specjalistów. Ich oferta w Internecie jest tak bogata, że z pewnością znajdziemy kogoś, kto tanio naniesie potrzebne zmiany i będzie przez jakiś czas doglądał statystyk. A jeśli zależy nam na osobistym spotkaniu, to wybierzmy kogoś w naszym mieście. Kraków jest pełen agencji reklamowych.

Jak sprawdzić efekty pozycjonowania?

Jesteśmy już po etapie optymalizacji strony, jednak teraz chcielibyśmy przyglądać się jej efektom. Najprościej użyć do tego darmowego programu do mierzenia skuteczności pozycjonowania serwisu. Google w tym celu udostępnia swoje autorskie narzędzie - Google Analytics. Wystarczy się zarejestrować, uzupełnić potrzebne informacje i dodać na swoją stronę kod śledzenia. Po kilku godzinach będziemy w stanie rozpocząć prowadzenie obserwacji.

Interpretacja wyników jest prosta. W odpowiednich zakładkach możemy sprawdzić jak często strona jest odwiedzana, ile czasu spędza na niej użytkownik, a nawet, z jakich fraz do nas trafia. Wiele informacji zbieranych jest w kolorowe diagramy, które ułatwiają porównanie dużej ilości statystyk.

Autor: Zewnętrzny materiał partnerski

irybnik_kf