SEO - sposób na sukces w Internecie

3 min czytania
SEO - sposób na sukces w Internecie

Narzędzi marketingowych, z jakich możemy skorzystać w Internecie, jest bardzo dużo - jedne działają lepiej, inne gorzej, ale właściciel przedsiębiorstwa ma ten komfort, że może w nich dowolnie wybierać, a nawet łączyć różne kanały dotarcia do klienta ze sobą. Zarówno w Polsce, jak i na całym świecie, do najbardziej skutecznych metod promowania marki w sieci zalicza się pozycjonowanie, czyli popularne SEO, które polega na tym, że czynione są wszelkie starania, aby firmowa strona internetowa znalazła się wysoko w wynikach wyszukiwania Google. Co to daje i czy rzeczywiście SEO jest tak skuteczne, jak je malują?

Co daje pozycjonowanie?

Jak wspomnieliśmy na początku dzięki skutecznym działaniom spod znaku SEO, możliwe jest wyniesienie strony internetowej na wysokie pozycje w Google. Celem każdej firmy jest oczywiście pierwsza strona wyników wyszukiwania i pierwsze miejsce, jednak nie zawsze jest to możliwe i często również te niższe pozycje na 1-2 stronie są zdecydowanie zadowalające.

W praktyce wysoka pozycja w SERP daje stronie i, co za tym idzie, firmie widoczność w Internecie. Oznacza to, że im wyższa jest pozycja witryny, tym więcej osób poszukujących informacji na konkretne słowa kluczowe, będzie w stanie ją odnaleźć. Widoczność jest ważna, ponieważ zachęca użytkownika i potencjalnego klienta do kliknięcia w odnośnik do strony, zanim ten zauważy ofertę konkurencji a to już krok do sukcesu. Jeżeli więc SEO jest prowadzone przez specjalistów z wieloletnim doświadczeniem i przy wykorzystaniu najlepszych możliwych narzędzi, o sukces w biznesie będzie łatwiej niż do tej pory.

Jakie warunki trzeba spełnić?

Przede wszystkim należy zadbać o wysoką jakość strony internetowej, a także jej promowanie na zewnątrz. Specjaliści SEO, zajmujący się tym na co dzień, jak

muszą więc współpracować z technikami, programistami, copywriterami i innymi specjalistami, bo tylko kompleksowa obsługa kampanii SEO może przynieść oczekiwane rezultaty. Pozycjonowanie jest skuteczne wtedy, gdy strona internetowa zostanie odpowiednio zoptymalizowana (pod kątem technicznym i merytorycznym) oraz gdy zbudowane zostanie odpowiednie zaplecze linków, które znajdować się będą na zewnętrznych stronach i prowadzić będą do pozycjonowanej witryny.

Mierzalne wyniki, czyli siła pozycjonowania

Największą siłą SEO jest fakt, że jego wyniki są mierzalne i dzięki temu specjaliści zajmujący się pozycjonowaniem stron, mają możliwość ciągłego śledzenia wyników, wprowadzania lepszych rozwiązań w kampanii oraz szybkiego naprawiania wszelkich niezamierzonych błędów. Po pierwsze specjalista SEO może korzystać z narzędzia Google Analytics, które dokładnie podaje wszelkie statystyki strony, w tym wejścia na stronę, czas przebywania użytkownika czy współczynnik konwersji, a po drugie może sprawdzić pozycje strony również za pomocą dedykowanych narzędzi. Dzięki temu otrzymuje pełen obraz prowadzonej kampanii oraz efektów, jakie daje. Widzi, jakie są reakcje odbiorców, może spersonalizować swoje działania i spowodować wywołanie konkretnej reakcji u odbiorcy.

SEO, w porównaniu do innych działań marketingowych zarówno internetowych, jak i tradycyjnych daje pełen wgląd w działania, reakcje odbiorców, a do tego oparte jest na

, które pozwalają kreować kampanie nastawione na konkretne cele i przynosić oczekiwane efekty.

S****EO samodzielnie czy z pomocą specjalistów?

Decydując się na skorzystanie z metody pozycjonowania, większość osób zastanawia się nad tym, czy zająć się tym samodzielnie, czy też skorzystać z pomocy specjalistów. I wszystko oczywiście zależy tutaj od posiadanych możliwości finansowych oraz wiedzy wszystkiego można się nauczyć, jednak na to potrzeba czasu. Jeżeli Tobie, jako przedsiębiorcy, zdecydowanie go brakuje, warto postawić na sprawdzonych specjalistów, którzy zajmą się prowadzeniem kampanii kompleksowo. Warto znaleźć ludzi posiadających duże możliwości, dysponujących ekipą specjalistów, a także doświadczonych tylko wtedy możesz liczyć na skuteczność działań SEO.

Autor: krystian