Przewaga content marketingu nad zwykłą reklamą

Content marketing to ciekawa forma nowoczesnego marketingu w internecie. Jest to tak zwany marketing treści, gdzie cała strategia reklamowa polega na tym, aby stworzyć atrakcyjną i przydatną treść wpisującą się w oczekiwania konkretnych odbiorców. Jeśli cel zostanie osiągnięty to można pozyskać klienta, który będzie bardziej świadomy i bardziej lojalny niż ma to miejsce w przypadku przeciętnej reklamy. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej jak to działa lub poszukujesz porady eksperta, aby zacząć efektywnie promować swoją firmę to skorzystaj z oferty firmy 48 Media: https://48media.pl

Reklamy są blokowane przez świadomych użytkowników

Na przestrzeni ostatnich lat widać wyraźnie, że content marketing staje się coraz popularniejszy. Wiele osób stało się w pewnym sensie odpornych na typową reklamę na przykład w formie banerów na stronie. Nie dość, że jest ona ignorowana to rozwój wszelkiego rodzaju rozwiązań typu blokery reklam spowodował, że dla wielu osób przeglądanie internetu bez odpowiedniej wtyczki lub przeglądarki, która zablokuje treści reklamowe wydaje się bez sensu. Wiele firm dostrzega w ten sposób pewnego rodzaju kryzys, bo nie jest w stanie dotrzeć do coraz większej grupy świadomych konsumentów. Marketing treści stanowi pewnego rodzaju panaceum na tego typu problemy, ponieważ to sam użytkownik w Internecie będzie poszukiwał tego rodzaju treści.

Sklepy internetowe wprowadzają content marketing

Warto przytoczyć w tym momencie przykład sklepów internetowych, gdzie widać tam bardzo wyraźnie w jaki sposób można za pomocą content marketingu dotrzeć do nowych odbiorców. Dlatego też content marketing staje się więc niezwykle ważny dla każdej firmy. Zwłaszcza teraz, kiedy rynek również dotknęła sytuacja kryzysowa (pomoc w tym czasie oferują wszystkim firmom takie agencje interaktywne jak https://kryzysowy.marketing). Porównując obecne sklepy internetowe z portalami, które były jeszcze kilka lat temu można wyraźnie zauważyć, że jest na nich więcej użytecznej treści niż kiedyś. Ma to głębszy sens. Wszystko zaczyna się od momentu, gdy użytkownik wpisuje w wyszukiwarkę Google swoje zapytanie odnośnie przykładowo funkcjonowania danego produktu lub zastanawia się jaką usługę wybrać. Wyszukiwarka podpowiada mu link do sklepu internetowego w którym nie dość, że znajdzie szczegółową odpowiedź na zadane pytanie to będzie mógł natychmiastowo zakupić dany produkt, bez szukania innego sklepu w internecie.

Content marketing poprawia pozycję w wyszukiwarce Google

Warto też nadmienić, że pojawiające się artykuły na różnych portalach internetowych, gdzie zostaje sprawnie przemycona reklama i link do strony firmowej, pomagają poprawić pozycję strony w wynikach wyszukiwania na określone frazy. Dlatego tak wiele firm decyduje się na tego typu promocję, zlecając pisanie odpowiednich artykułów firmom doświadczonym we właściwym eksponowaniu treści reklamowych.